بسگیتی در سوره حمد

در مقالات و وب‌سایت‌های قبلی به‌تفصیل به موضوع جهان‌های موازی پرداخته‌ایم. اما با اطلاعات جدیدی که دانشمندان در قطب جنوب ذراتی را یافته‌اند که جزو ذرات اساسی جهان ما نیستند و از قوانین فیزیکی جهان ما تبعیت نمی‌کنند، موضوع جهان‌های موازی بسیار داغ شده است؛ بنابراین این مسئله مبنای توصیف جهان‌های موازی قرار گرفت.

جهان‌های موازی در گذشته به یک نظریه در فیزیک تبدیل شده‌اند. اما اکنون این یک واقعیت علمی شده است، می‌گویند جهان‌های دیگری مانند جهان ما هستند که از قوانین طبیعی ما تبعیت نمی‌کنند و اندیشمندی  بنام کتاب‌های مختلفی در مورد آن نوشته شده است. این سایت و ترجمه‌ها شامل کتاب دنیای موازی -، کتاب حقیقت پنهان است که توسط انتشارات مازیار منتشر شده است. اما انواع مختلفی از یک جهان وجود دارد.

چهار شکل پیشنهادی جهان موازی به شرح زیر است:

جهان های موازی آن‌قدر وسیع هستند که قوانینی وجود دارد که حکم می‌کند رویداد باید در جایی دیگر در همان سیاره‌ای باشد که در آن رخ می‌دهد. البته جهان بی‌نهایت سرعت محدودی دارد و به‌غیراز انفجار بزرگ و انبساط جهان در 14 میلیارد سال پیش، ما چیز زیادی از جهان را نمی‌بینیم. وجود این فرضیه مستلزم دو فرض است: جهان نامتناهی. اگر این درست باشد، جهان‌های موازی آنقدر از هم دور هستند که هیچ اطلاعاتی رد و بدل نمی‌شود.

نظریه دوم - اگر خیلی سریع بروید، به سرزمین عجایب خواهید افتاد. در تئوری، به دلیل تورم کیهانی، یک منطقه دسترسی بین جهان موازی ما و جهان‌های دیگر وجود دارد و از طریق این مناطق می‌توان به جهان‌های موازی دسترسی پیدا کرد. دو نظریه برای این موضوع وجود دارد، اول اینکه زمان جاودانه است و بیشتر کیهان پس از تورم به صورت حباب ظاهر شده است و این بدان معنا نیست که جهان ما بی‌نهایت است، این جهان‌ها اتفاق می‌افتد. شطرنجی و می‌توان با هم مدیریت کرد.

نظریه سوم بیان می‌کند که جهان‌های موازی با یکدیگر متفاوت هستند و فضا و زمان در جهان ما از بیگ بنگ ایجاد شده‌اند و بنابراین این جهان‌ها هیچ وجه اشتراکی ندارند، بقیه جهان یک فضای کوانتومی نامحدود است که در هر کدام تداخل دارد. از چهار نوع جهان در نظریههای دیگر، تنها سومی مربوط به نظریه ریسمان است که اجازه میدهد جهانهای موازی توسط کرمچالهها به هم متصل شوند.

نظریه چهارم این است که پشت رنگین کمان یک سرزمین جادویی وجود دارد، دنیایی که قوانین ریاضیات و قوانین ما کاملاً متفاوت است، طبق قوانین ریاضیات کل جهان می‌تواند یک قانون باشد.

در سوره حمد آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

﴿۱﴾به نام خداوند رحمت گر مهربان (۱)الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿۲﴾ستایش خدایی را که پروردگار جهانیان است (۲)


آیه سطر دوم که کلمه عالم یا عالم آمده است کلمه علم و عالم بسته شده و در وحدت به کار نمی‌رود که می‌تواند به جهان متوازی نیز اشاره داشته باشد.

 برای دریافت این نوشته با فورمت pdf کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد