سوگند قرآن کریم به عظمت ستارگان

خورشید یکی از ستارگان متوسط ​​است و اندازه آن برابر با یک میلیون زمین است، یعنی یک میلیون سیاره زمین در خورشید وجود دارد و مساحت زمین برای خورشید بسیار کم است و زمین در برابر خورشید شبیه شن و ماسه در برابر دریاست.
 
است. جالبتر اینکه خورشید بزرگترین ستاره روی زمین نیست و یک ستاره متوسط ​​است، مانند سپر یو وای که حدود 1700 برابر اندازه خورشید است ومساحت ستاره ای به نام ان‌ام‌ال دجاجه حدود 1600 برابر خورشید است، یعنی مساحت ستاره سپر یو وای حدود یک میلیارد و هفتصد و هفت برابر زمین است و مساحت آن از ستاره ان‌ام‌ال دجاجه است. اندازه آن تقریباً یک میلیارد و ششصد برابر زمین است، به این معنی که وقتی اندازه زمین را با این دو ستاره مقایسه می کنیم، ابعاد ماسه نشان دهنده اقیانوس است.

بزرگترین ستاره جهان VY Canis Majoris نام دارد که پنج هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و هشت میلیارد برابر خورشید اندازه دارد. یعنی این ستاره 800/000/000/000/000/000/000 برابر جرم زمین دارد!
آیات 75 و 76 در سوره واقعه نوشته شده است.

در سوره الواقعه آیات ۷۵ و ۷۶ نوشته شده است

فَلَا أُقْسِمُ بِمَوَاقِعِ النُّجُومِ ﴿۷۵﴾وَإِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ ﴿۷۶﴾

سوگند به جایگاه ستارگان، و محل طلوع و غروب آنها. (۷۵)و این سوگندی است بسیار بزرگ اگر بدانید! (۷۶)

در این آیه کلمه مکان به معنای مکان یا مکان یا به زبان امروزی طول و عرض ستارگان و معنای قرآن کریم در مورد محل طلوع ستارگان ذکر شده است. شاید به دلیل فاصله نجومی و اندازه کیهان باشد. این آیات زمانی نازل شد که تلسکوپ های امروزی وجود نداشت و انسان فاصله نجومی بین ستاره ها و ابعاد را نمی دانست.

برای دانلود نوشته کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد